Základní škola Dřevohostice

okres Přerov, příspěvková organizace, Školní 355, 751 14 Dřevohostice, IČO: 70040656

odkaz na obec Dřehostice
 
 

02.04.2020 Foto

Velikonoční tvoření ...zde

02.04.2020 Foto

Masopustní průvod v mateřské škole ...zde

26.03.2020 Informace

k zápisu dětí do 1.třídy ...zde

11.03.2020 Informace

MŠMT k mimořádnému opatření MZ k uzavření škol ...zde

04.03.2020 Foto

ŠD-Bál plný strašidel ...zde

05.02.2020 Foto

ŠD-Odpoledne se záchranářem ...zde

05.02.2020 Foto

ŠD-Odpoledne se včelařem ...zde



ANKETA

Dnešní otázka zní:
Jak bojuji s trudnomyslností?

Učim se. - 133/12%
.

Šiju roušky. - 114/10%
.

Vyrábím něco jiného užitečného. - 94/8%
.

Smutně koukám na televizi nebo poslouchám oblíbenou hudbu. - 113/10%
.

Starám se o babičku a dědečka. - 107/9%
.

Courám po sociálních sítích. - 113/10%
.

Potloukám se od ničeho k ničemu, nudím se až hrůza a otravuji rodiče. - 101/9%
.

Venčím na dvoře psa. - 111/10%
.

Hraju hry, až se z monitoru kouří. - 128/11%
.

Čtu knihy. - 116/10%
.

 

Nástěnka 2. třídy


Třídy
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. ŠD 1 ŠD 2 ŠD 3

 
13.03.2020 Zadání úkolů na domácí práci
DÚ v termínu 16.3 - 20. 3. 2020
ČJ  -  71, 72   
Pracujte podle zadání úkolů. Procvičujte na folii psaní i/í a y/ý po tvrdých a měkkých souhláskách ( učebnice str. 109-111).                                  
Pís. - 14, 15 
Dbejte na správné tvary písmen a úhlednost písma.
Čít. -  22 - 30  
Každý z vás, děti,  by měl mít rozečtenou nějakou knížku (podle svého výběru a zájmu) a z té si sám po chvilkách číst.
MA -  57 - 61
Tento týden máme úkoly z geometrie. Při rýsování dbáme na ostrou tužku  a přesnost rýsování - přímé čáry nepřerušovat, nenastavovat, nepřepisovat a negumovat :) Body značíme krátkou kolmou čárkou a názvy bodů píšeme  velkým tiskacím písmenem a také tužkou.
Prv -  44 (z minulého týdne), 45, 46    
Děti, budeme si postupně zapisovat do sešitů  prvouky zápisky k učivu, ať toho potom ve škole nemáme moc na psaní... Budeme psát, jak jsme zvyklí, začneme datumem a nadpisem.

13.března
Rodina
Rodiče
= maminka, tatínek
Prarodiče =  babička, dědeček
Sourozenci = sestra, bratr

Pro rodiče jsme dcery a synové.
Pro prarodiče jsme vnučky a vnukové.

Sourozenci mých rodičů jsou moje tety a strýcové.
Jejich děti jsou moje sestřenice a bratranci a mých rodičů to jsou neteře a synovci.
Já jsem pro tetu a strejdu také jejich neteř nebo synovec.

Další příbuzenské vztahy: tchán, tchyně, švagr, švagrová, zeť, snacha.


18.března
Pomoc rodičům
Do úklidu a domácích prací by se měly zapojovat i děti (hlavně úklid hraček a vlastních věcí).

V domácnosti nám pomáhají elektrické spotřebiče - sporák, pračka, myčka, sušička, žehlička, mikrovlná trouba, vysavač...




V případě nejasností nebo dotazů můžete využít adresy cechova@zsdrevohostice.cz

Webové stránky k procvičování učiva:
www.skolakov.cz
www.rysava.websnadno.cz
www.onlinecviceni.cz
www.matyskova-matematika.cz/vyukova videa/


Učivo si můžete procvičovat také prostřednictvím pořadu na ČT2 každý den od 9,35 do 10,00h. Co budete potřebovat se můžete předem dozvědět na  www.ceskatelevize.cz/ucitelka .


DÚ v termínu 23. 3. – 27. 3.
Milé děti, doufám, že úkoly z minulých týdnů pilně zvládáte ( pod dohledem rodičů nebo prarodičů – za což jim velice děkuji) .
ČJ – str. 73, 74
K procvičování učiva si prosím založte nějaký linkovaný sešit, kam budete psát některá cvičení podle zadání. Občas budete zapisovat i důležité informace do Pamětníčku ČJ.
Přečtěte si text  článků, odpovězte na otázky a úkoly pod článkem. Cvičení  můžete provádět na folie, ale cv. 4/ 73 vypracujte písemně do vámi zvoleného sešitu.
Do Pamětníčku ČJ napište nadpis Podstatná jména a opište text v růžovém rámečku na str. 74 .
 
Písanka str. 16, 17
Procvičíte psani wW a naučíte se psát nové písmeno xX.
Písmeno malé i velké X začínáme psát vlevo dole na lince. Druhý tah začínáme vlevo nahoře a překřížíme ten první tah písmenka ( zní to složitě, ale věřím, že to hravě zvládnete, protože jste šikovní :) .
 
Čítanka str. 31 – 37
a pokračujte v četbě své vybrané knížky.
 
Matematika 62, 63  +  3. díl MA str. 3- 5
Tento týden dokončíme 2. díl prac. sešitu a protože 3. díl u sebe nemáte, prosím moc rodiče, aby se pro něj stavili v kanceláři školy, kde jim ho p. Vybíralová v průběhu týdne od 8 – 12 h vydá ( moc se omlouvám za komplikace).
 
Prvouka str. 46, 47
Text  si nejdřív přečtěte a odpovězte na otázky.
Podle rozvrhu máme prvouku ve středu a v pátek a tomu také odpovídá datum zápisu. Až si opíšete zápis do sešitu prvouky,  připojte i nějaký pěkný obrázek, který se učiva týká.

25. března
 Pokojové rostliny
Pěstujeme je v domácnostech pro okrasu a potěšenídracena, fialka, fíkus, orchidea…
 O rostliny se  musíme starat – zaléváme je, přihnojujeme, kypříme půdu, přesazujeme, otíráme listy od prachu, rosíme listy vodou…

 
27. března
Domácí mazlíčci
Některá zvířátka chováme pro radost a potěšení.
Každý den o ně musíme pečovat, máme je rádi, jsou součástí rodiny.
Chováme např. psa, kočku, rybičky, křečky, morčata, králíčky, andulky…



DÚ v termínu 30. 3. – 3. 4.
Zdravím všechny svoje druháčky a také jejich rodiče  nebo prarodiče, kteří se momentálně starají o domácí vzdělávání dětí…

ČJ str. 75, 76
Opět začnete přečtením textu a odpovíte na otázky a úkoly pod článkem.
V českém jazyce budeme procvičovat podstatná jména (co jsou podst. jména, jste si zapsali do Pamětníčků, tak je určitě lehce poznáte) – zkuste je vyhledávat v textu článků a podtrhujte je na folii rovnou čarou.
 Dále si na obou stranách upevníte vlastní jména osob ( jméno a příjmení) a vlastní jména zvířat. Z první třídy víme, že vlastní jména píšeme vždy s velkým počátečním písmenem.
Do svých cvičných sešitů napište cv. 5 / 75.
 
Písanka str. 18, 19
Zopakujete si známé písmenko yY, ýÝ   a na konci  každé strany vás čeká hádanka, kterou pěkně přepíšete a určitě i uhodnete.
 
Čítanka str. 38 – 47
Na str. 40 je básnička Morseovka  a na str.41 se seznámíte s Morseovou abecedou ( k čemu se užívá, se dočtete). Na folii nebo do cvičného sešitu si můžete vyzkoušet, jestli se vám podaří  zašifrovanou zprávu vyluštit a můžete si zkusit nějakou zprávičku Morseovou abecedou také  napsat – přeji vám hodně zdaru a pěkné luštění!
 
Matematika str. 6 – 10
Jsem ráda, že už všichni máte 3. díl pracovního sešitu matematiky u sebe, tak můžeme pokračovat v práci. Tento týden nás žádné nové učivo nečeká, budete procvičovat, co už jsme se naučili  - sčítání a odčítání do 100, řetízky, slovní úlohy (nezapomeňte na zápis, výpočet  a odpověď). Také si připomenete zaokrouhlování a barevné vyznačování desítek a jednotek v číslech.
 
Prvouka str. 48, 49
Přečtěte  si text, odpovězte na otázky v modrém i růžovém rámečku.
Na straně 49 je opakování probraného učiva – postupujte podle úkolů 1 – 4.

Podle rozvrhu bychom měli mít prvouku  ve středu 1. dubna.  Hádejte, co je 1. dubna za den ….apríl! Ale psssst, ať se vám podaří někoho na nějakou legraci nachytat . Tentokrát  ale bohužel  rodiče nenachytáte tím, že jste dostali škaredou známku ve škole,  budete muset vymyslet nějaký jiný apríl. Tak ať se vám to povede a společně se pak zasmějete :)
 
Následuje zápis do sešitu prvouky.
1. dubna
Povolání
Většina dospělých má svoji práci a věnují se určité profesi.
Někteří práci nemají = nezaměstnaní.
O malé děti pečují rodiče na rodičovské dovolené.
Starší lidé do práce chodit nemusí a stát jim za všechny odpracované roky vyplácí důchod.
Prací dětí je chodit do školy a připravovat se na vyučování.
 
Až vyrostu, chtěl/a bych být …………………………………………......(doplňte každý podle svého přání a doplňte obrázkem).


 
Na závěr uvádím nabídky k využití  podle zájmu a uvážení  rodičů:
Pro děti, které nechtějí doma jen tak zahálet, se nabízí možnost využít jejich zájem o výpočetní techniku díky aplikaci Zatracená čeština. Nejde o pouhé procvičování, ale o zcela původní lineární výukový program obsahující učivo českého jazyka na 1. i 2. st.
 Nakladatelství TOBIÁŠ a společnost FreeTech Services společně  vytvořili tuto výukovou aplikaci a nyní ji rádi poskytnou široké veřejnosti ke stažení zdarma na 1 měsíc.
Výuková aplikace Zatracená čeština je ke stažení na https://www.jsemdoma.online/

 A pro děti, které se chtějí při učení i trochu protáhnout a zacvičit si je tento odkaz https://www.youtube.com/channel/UC64sWJmmNYgM0XdPn8_64mA?view_as=subscriber.



Přeji vám všem pěkný týden při učení i sportování a hlavně bez bacilů. Pokud vám zbyde mezi učením chvilička času, budu ráda, když mi na adresu cechova@zsdrevohostice.cz napíšete krátkou zprávičku, jak se vám daří a jakého jste třeba vymysleli apríla...nevadí, že tam budou chyby, protože jsme se ještě všechno neučili a já to rozhodně nebudu známkovat :) Už se těším...
Vaše tř. uč. M. Čechová


DÚ  v termínu  6. –  10. 4. 
Milé děti, blíží se nám svátky jara – Velikonoce, takže  v pátek 10. 4. a v pondělí 13. 4. máte prázdniny - není ani vysílání UčíTelka ( určitě ale budou nějaké pohádky…).  Abyste stihly všechny úkoly, tak se do nich pustíme…

ČJ str. 77, 78
Na str. 77 pokračujeme v opakování vlastních jmen , tentokrát to jsou jména měst a vesnic. Přečtěte si básničku a splňte úkoly.
 Do cvičného sešitu vypracujte  cv. 3/77.  Nejdříve na folie doplňte chybějící počáteční písmeno názvů měst (pokud nebudete města znát, poproste rodiče, určitě vám rádi pomohou), potom přepište do sešitu a poslední úkol bude – očíslovat města podle abecedy (od 1 do 11), abychom si trochu abecedu oživili.
Na str. 78 si zopakujeme, co víme o předložkách. Přečtěte si povídání o ještěrkách, odpovězte na otázky pod článkem a ústně splňte ostatní úkoly na této straně.
V článku Ještěrky podtrhněte na folie  rovnou čarou všechna podstatná jména, která najdete (je jich 16). Potom je vypište do cvičného sešitu, nezapomeňte napsat na začátku zadání = cv.1/78

Písanka str. 20, 21
Na str. 20 budete luštit přirovnání  a procvičíte slova s tvrdými slabikami. Na str. 21 si připomenete psaní  zZ a budete tvořit věty podle obrázků ( kdo chce, obrázky si vybarví).

Čítanka str.48 – 56
Na str. 48 si nejdříve vyzkoušíte, jaká přísloví znáte. Máte jich tam dvanáct, ale jsou popletená. Vaším úkolem bude najít správný konec ke každému přísloví (něco podobného jsme dělali v písance na str. 11).  Vyzkoušejte, kolik jste si jich zapamatovali. 
Na dalších stránkách v čítance se vrátíme do zimy, ale to vůbec nevadí, hlavně, že se potrénujete ve čtení.                                        

Matematika str. 11 – 14
Na str. 11, 12 budete procvičovat  sčítání a odčítání do 100 různými způsoby, připomenete si zaokrouhlování na desítky , počítání se závorkou, řetízky a dokonce budete i luštit tajenku.
Na str. 13, 14 si trochu oddychnete od počítání – můžete si to ale rozdělit  tak, že každý den něco vypočítáte a něco nakreslíte – záleží na vás…
 
Prvouka str. 50, 51
Učivo tohoto týdne se týká ročního období, které nám nedávno začalo – jara. Na str. 50  si prohlédněte obrázek jarní přírody a všimněte si, co všechno se děje na jaře v přírodě i u zvířátek.
Potom si o jaru přečtěte na str. 51, prohlédněte si obrázky, odpovězte na otázky a nakonec přepište zápis do sešitu prvouky.
 
8. dubna
JARO
Jarní měsíce: březen, duben, květen.
Jaro začíná 20. března. Je to den jarní rovnodennosti = den i noc jsou stejně dlouhé.
 
Na jaře se otepluje, vrací se stěhovaví ptáci (skřivani, čápi, vlaštovky), slavíme Velikonoce a Den matek, pracujeme na zahrádce – sejeme, sázíme, kypříme, vytrháváme plevel
 
Sejeme semena - ředkvička, mrkev, hrách…
Sázíme sazenice – salát, rajče, paprika…
 
Moc vás, děti,  pozdravuji a přeji vám veselé Velikonoce, i když budou letos jiné, než jsme zvyklí…
M. Čechová